Saturday, February 11, 2012

Its Positive!!!

salam...

firstly aku nk ucapkan syukur alhamdulillah ke atas rezeki dan rahmat y telah Allah swt
berikan kepada aku dan suami.
tarikh 11022012, aku try buat pregnancy test and the result is POSITIF!
syukur + tkejut + takut + hepi = mcm2 ada..
and mr.f tersenyum lebar..
"abang akan jd papa."

aku terdiam seketika.
xtw nk ckp p..xdpt nk diluahkan gmbrn prsaan tika tu...
ssguhnya aku teramat bersyukur padaMu ya Allah..
tp, aku xsure dh bape minggu.
ingt nk wt check up kt klinik, 
sx doc laki daa~~~

n today 12022012..
tarikh y cukup cantik, aku dan my hubby gi check dkt klinik
dan doc bahiyah buat scanning..
nampak kantung y ada baby dlm perut aku..
so small..
rs bahagia sgt n xsgka 'dia' dh ada dlm rahim aku...
nk tgk x? ni die...


my hubby so excited! siap ty doc, bl leh tw jantina 'dia'.
doc ckp dlm 5-6 bln, dh leh tw jntina..
my hubby dh ada nm y special 2 'dia'..
Adam if 'dia' boboi n Aisha if 'dia' gegirl..
ape pun kami trima..

tp aku ada bc kt itnet 2 mrncang jantina bayi.
mcm....

1. anak lelaki
Makanan yang asid seperti buah-buahan limau, nanas, mangga, cuka, 
minuman gas perlu dijauhkan selama 2 bulan sebelum mencuba. 
Makanan laut adalah digalakkan, zat-zat logam kalsium dan 
magnesium juga diperlukan.
 banyakkan makan sayur untuk kedua2 pasangan, lelaki dan perempuan
 p/s: kalau mengandung anak lelaki, perut akan berbentuk lonjong
kalau nak anak lelaki, mengiringlah ke kanan 

2. anak perempuan
 Digalakkan memakan makanan yang berasid seperti limau, asam , nenas, 
cuka, air minuman bergas dan lain lain. 
Pantang memakan makanan laut.
 banyakkan makan daging (ayam dan lembu) untuk kedua2 pasangan, lelaki dan perempuan
p/s: kalau mengandung anak perempuan, perut akan berbentuk bulat
kalau nak anak perempuan, mengiringlah ke kiri

so, skg ni tgh runsing nk pikir sal:

1. hospital mn nk bsalin? private or goverment? klau private, kn ada duit 
simpanan y more than 3k..hohooo
2. nk buat check up tiap2 bulan ktmn? kn dftr kt KK Merbak Sempak n klau ramai
kn anta kt Ijok...ohNOOO~~
3. nk bsalin dkt klantan or slgor? sbb due date bln 10, negeri pntai timur
time tu dilanda hujan+banjir
4. sapa nk jaga time dlm pantang? my mum or wan (nenek my hubby)? if mak,
dia kn dtg sni...kn tya mak nt...

wah!!! aku dh start runsing. but kata doc, it still early. jgn pikir byk sgt.
ape y pnting? jg ksihatan ibu dan baby..
urusan tu, kt berserah shaja kepada Allah swt..
insyaallah, Allah swt akan bantu kita..

insyaallah..
aku pun doakan mcmtu...
 amin..ya rabbal alamin..

No comments:

Post a Comment