Monday, March 4, 2013

Mr Viva Kena Langgar ~~

salam semua...

arini aku cuti sbb kereta kesayangan beta kena langgar dari belakang oleh
kancil. si kancil ni dtg mmecut laju tanpa sempat memperlahankan
speed dia n nasib dia dpt tekan brek. klau x, may be lg teruk impact dia ke ats
mr.viva.

punca : lampu trafik tgh merah dekat ngn greenhill. aku bhenti 
kesan : dia xdan nk brek. kete aku kemek bonet (lgsung xleh lock), alarm bbunyi2, 
bumper blkg pecah, ekzos bgkok

aku nangis
sebab, xpernah blaku mcmni kt aku.
suami aku pun panik.
kitorg xtaw nk call sape. then dtgla abg2 ni y mmg keje utk
mmudahkan urusan kami.
 masala skrg, aku xd duit nk repair kete n bdk y mlanggar pun bkali2 minta
maaf. aku trauma jap..

sedih n takut..
aku peluk my hubby sbb tlampau sedih.
ngis di bahu dia. dia minta aku isytifar byk2.
alhamdulillah time tu, aisya xd, klau x mesti dia lg trauma
dr aku.

aku call my bos, minta cuti. xbrani nk drive lg
rs takut masih ada. then dpt lampu hijau dari bos.
dia suh settle kan semua tu dlu, tenangkan diri
then esk br dtg keje.

aku xtw nk settlekan masalah ni cmne. team abg2 ni bg cdgan
suh dorg settle kan. 1st, buat report polis dlu dkt ipd shah alam.
siap buat report, ditemani adik ipar aku; Amir satu abg ni ikut ktorg blek rmh. 
dia nk ptstet ic, lesen, 
geran kete n insuren kete.

nk serahkan kete kt org ni aku takut gak. takut dia bw lari je.
insyaallah, semoga urusan ini dipermudahkan..amin.

baba dan mama pun bimbang. apatah ayah aku.
insyaallah, semuanya akan baik, bak kata suami aku.
one week lg, aku akn btemu smula ngn mr viva..

esk gi keje ngn Kembara mama.
thank you Allah coz aku dan suami selamat dan still ada one car for us
to use for going work. alhamdulillah..
hopefully, semua ni berjalan dengan lancar dengan izin Allah.

to adik y memandu kancil :
aku sedikit kesal sbb adik xbrenti di lampu merah then xguna lane kcemasan
dgn spnuhnya.
tapi apa kan daya, benda sudah berlaku..
so, jadikanlah ini sbgai satu pgajaran buat aku dan dia and semua y tlibat time tu.

somehow kita dh be carefull in road, but may be someone not.
namun, semuanya takdir Allah swt.
mungkin ada hikmah yang Dia nak tunjuk pada kita.

at least, kita dh taw cmne nak uruskan procedure for this excident. 
apa yang penting aku dan suami selamat n mr.viva dpt body baru.

oklah ye, mata pun dh mgntuk sbb still sedih ngn apa y blaku tadi.
n waktu pun dh time sleep hour. selamat malam semua and
wassalam..

No comments:

Post a Comment