Friday, May 15, 2009

aku takkan lupa..

salam...

aku skg ni duk mghitung hari2 terakhir aku bergelar seorg siswazah di UiTM
Di hatiku..adakalanye slalu duk bmain di ingatan aku time first aku mjejakkan kaki di sni,
first aku jumpa mmber2 lama..yang penuh dengan pelbagai ragam.
sumtime buat aku tergelak plak bila aku tgk gmbr aku time tu..
* * * * * * *
sblm dftr masuk uitm, aku dtg uitm utk itview sblm ditrima msuk ke uitm. aku dtg ngn mak, n adik aku. time, tu aku br j blek dr melaka. dr klantan ke s.alm, bas brenti jp kt merapoh n aku br tsedar y aku xbw wallet aku coz aku t'ambik wallet len..so, means aku xbw ic aku.. punyala takut. sampai s.alm aku xbrani nk expose sgt..takut.
sampai uitm di awal pagi, tanpa makan n minum. time tu cafe tutup, xmcm skg ni.
aku g intview n tinggalla mak n adik aku kt lua, kt gazebo.
habis itview, aku cari mak n adik aku. di muka dorg dh nmpk kpenatan,
tapi mak still senyum n adik nmpk bgitu penat+lapar, tadi diam je.
dr FSPU, kami tumpang sorg pcik dr pahang.n tggu pcik dekat pintu masuk blkng uitm. dh la hujan renyai2. n kami move ke tepi blai pngawal.
sampai skg ni, bl aku lalu depan pintu blkg uitm, aku akn ingt tmpt kami mnunggu.
masih t'byg2 lgi keadaan time tu.
aku xkn lupe sume tu..time hari pdtran kt uitm, mak, ayah , n adik aku dtg bsama.
dgn bsusah payah, naik bas dari klantan ke s.alam. pagi-pagi lagi masuk uitm, duk dekat
kolej melati. time pdftran, ayah pg dgr taklimat. w/lpun mgantuk, ayah pg jugak dgr..sbbnye
untuk anaknye..bangga dgn anaknye..dpt masuk u...
mak plak, wlpun penat, ngn krenah adik2 ttp tsenyum manis.

lepas dftr n siap sume, aku sruh mak n adik ppuan aku tido n rest kt blik aku jap
..dan aku ngis lepas klua dr bilik...n then, mak, ayah, n adik2 aku nk balek..sedey sgt2 sbb bpisah ngn dorg. ktorg duk tggu dkt dpn melati..tggu mkcik n pkcik aku dtg amik.
lama duk mnunggu + penat, akhirnye pkcik aku dtg...
dari jauh, aku tgk keta pcik blalu n aku trus nangis..
sblum tu, mak n ayah pluk aku..cium aku. suh blaja rajin2..
n now, aku akn tmt blaja.n then, lpas tu, aku plu n must to repay n bls blek jasa mak
n ayah aku.
to my daddy n my mummy, tq so much 4 ats sume jasa2 ayah pada Nor..Nor akan
blas 2 kbahagian kt skluarga. stiap mlm Nor doakn utk mak n ayah..n nor xkan lupa
sampai akhir hayat nor..amin..

my daddy n my sister (adryana)

my sisters (alyaa n adryana)my mummy (pandangan blkg)my daddy (pandangan blkng) my sisters (atikah, alyaa n aqidah)

No comments:

Post a Comment