Sunday, March 8, 2015

Walimatulurus adikku ; Aqidah dan pasangan ~~

Salam semua.

I nak post pasal wedding adik yang berlangsung dengan izin Allah swt pada 19hb Februari 2015. Akad nikah disempurnakan pada 18hb malamnya.
Alhamdulillah, memang penat sangat-sangat. 
Jom kita view gambar-gambar yang akan aku post ni.

Ini gambar time akad nikah dekat masjid. Malam tu saja dekat 6 orang pasangan
pengantin akan dinikahkan. Fuyoooo!!! Nasib baik kami datang awal, so dapatlah 
turn yang pertama. Dengan sekali lafaz, Aqidah sudah bergelar isteri kepada Mazrol.
Maka dengan itu, terlerai sudah tanggungjawab ayah aku kepada Aqidah dan diserahkan
kepada si suaminya pula. Alhamdulillah..
Selesai akad nikah, ada sedikit jamuan makan2 kat rumah untuk rombongan
pihak pengantin lelaki. 

Esokkannya, majlis kenduri kesyukuran diadakan. segala masakan dilakukan secara
bergotong royong. Antara masakan yang disediakan adalah ; Nasi putih, ayam masak merah/pedas, daging gulai kawah, acar timun, gulai nenas ikan kering, dan bubur kacang hijau sebagai pemanis mulut. Ada juga kuih kelantan, tapi aku tak tahu nama..
hahahhaa

Tema majlis di rumah aku sepatutnya warna purple, tapi di tukar last minit ke warna pink.
So, jadi campurla dua kaler ni. 

Ini anak aku dengan kakak sepupu dia; Damia. 


Kesempatan yang ada ini, diambil oleh kami sekeluarga untuk meraikan bersama-sama.
Sepupu dan saudara yang jauh semua datang bergotong-royong.
ALhamdulillah, masakan yang disediakan dipuji kesedapannya.

Dan akhirnya.....aku pakai juga shawl!!!!!!!! Yeppi! Ni shawl adik aku punya. 
Aku pinjam sebeb sesuai ngan baju kurung aku. Aku main tarah je. Pusing-pusing
mana yang sempat...dan..tara... okay tak? hehehhee...





Majlis bertandang ke rumah pengantin lelaki pula pada 21hb Februari 2015 yang bertempat
di Kuala Besut. Temanya pula Kuning lemak ketam.


 Kami doakan semoga pasangan ini diberkati Allah swt dan kekal sehingga ke
Jannah. Amin ya rabbal alamin.

No comments:

Post a Comment